About me / über mich!

Switzerland is my home, I grew up here, I live here and I am at home here. Years ago I only took the typical holiday photos during my vacation. With increasing interest in photography, I needed more subjects. Since I am primarily interested in taking pictures of landscapes and cities and I couldn’t go on vacation all the time, it made sense to look for interesting places in the area. Switzerland is a small country and offers a lot of variety in a small area. The next lake for a sunset, a waterfall for long exposure or the next historic old town are usually not far away. The four languages ​​in our country and the related linguistic and cultural differences offer an additional attraction and offer variety in a small space.


Die Schweiz ist meine Heimat. Ich wuchs hier auf, ich lebe hier und bin hier zu Hause. Früher schoss ich nur die typischen Ferienbilder. Mit zunehmendem Interesse an der Fotografie benötigte ich aber mehr und andere Motive. Da ich vor allem Bilder vor Landschaften und Städten schiesse und nicht dauernd in die Ferien verreisen konnte, machte es Sinn auch in der Schweiz nach spannenden Motiven zu suchen. Die Schweiz ist ein kleines Land, bietet aber auf kleinem Raum eine grosse Vielfalt. Meist ist es nicht weit zum nächsten See für einen Sonnenuntergang, zu einem Wasserfall für eine Langzeitbelichtung oder zu einer historische Altstadt. Die vier Landessprachen und die damit zusammenhängenden sprachlichen und kulturellen Unterschiede bieten zusätzliche Möglichkeiten und eine grosse Vielfalt auf engem Raum.

Homebase in Wil:

Stay in touch / Bleiben wir in Kontakt

Feel free to get in touch with me. Let me know how you like the site and my pictures. I gladly accept both, appreciation and criticism. I am happy about appreciation. Criticism helps me to get better.

Ich freue mich über Ihre Kontaktaufnahme. Lassen Sie mich wissen, wie Ihnen die Seite und die Bilder gefallen. Gerne nehme ich Lob und Kritik entgegen. Über Lob freue ich mich und Kritik bringt mich weiter.